Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Ο Δήμος Ηρακλείου Αττικής, κατ΄ εφαρμογή της § 2 του άρθρου 79 του Ν.3463/06, καλεί σε δημόσια διαβούλευση τους αρμόδιους κοινωνικούς και επαγγελματικούς φορείς και ομάδες πολιτών, να καταθέσουν τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις τους, για το παρακάτω θέμα:
‘’την εφαρμογή του Σχέδιου στάθμευσης νότιου τμήματος Δήμου Ηρακλείου Αττικής (που περικλείεται από τις οδούς Μ. Αντύπα, Κηφισιάς και τα όρια των όμορων Δήμων) ‘’.

1.    ΑΠΟΓΡΑΦΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ - ΖΗΤΗΣΗΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ

Η περιοχή του Δήμου η οποία μελετήθηκε για την διαμόρφωση Σχεδίου Στάθμευσης (Περιοχή Μελέτης) που θα εξασφαλίζει τη στάθμευση των κατοίκων, ορίζεται από τις οδούς:
• Αλ. Παναγούλη – Κασταμονής – Φιλοθέης – Αφροδίτης – Παπαϊωάννου –Μαρίνου Αντύπα (νότιο και ανατολικό όριο με τον Δήμο Νέας Ιωνίας)
• Λεωφόρο Κύμης – Θεσσαλίας (ανατολικό όριο με τον Δήμο Αμαρουσίου)
• Κηφισιάς – Μαρίνου Αντύπα – Ικάρων (παράλληλα με τη γραμμή των ΗΣΑΠ που διχοτομεί τον Δήμο Ηρακλείου)
• Αδριανού (δυτικό όριο με τον Δήμο Νέας Ιωνίας)
Σε αυτήν την περιοχή, διενεργήθηκε απογραφή των στοιχείων της παρόδιας στάθμευσης (ημερήσιες και μεταμεσονύκτιες καταγραφές) και καταγράφηκαν οι σταθμοί αυτοκινήτων. Όλα τα στοιχεία καταχωρήθηκαν σε βάση δεδομένων στάθμευσης συμβατή με το GIS
Τα στοιχεία των απογραφών και των ερευνών χαρακτηριστικών στάθμευσης (οι οποίες διεξήχθησαν σε δύο αντιπροσωπευτικές διαδρομές) αποτελούν βασικές παραμέτρους για την εφαρμογή μίας νέας σύγχρονης πολιτικής στάθμευσης στην εξεταζόμενη περιοχή του Δήμου.
Σκοπός των απογραφών ήταν η συγκέντρωση όλων των απαραίτητων στοιχείων που συνθέτουν την πλήρη εικόνα της υφιστάμενης κατάστασης στάθμευσης στην κεντρική περιοχή. 
Πιο συγκεκριμένα, οι ενέργειες που έγιναν στο πλαίσιο των απογραφών, σε κάθε πλευρά οικοδομικού τετραγώνου είναι οι ακόλουθες:
• Κωδικοποίηση των δρόμων με τις επίσημες ονομασίες τους. Η καταγραφή των στοιχείων έγινε ανά πλευρά οικοδομικού τετραγώνου. Οι πλευρές των οικοδομικών τετραγώνων κωδικοποιήθηκαν με βάση τον αριθμό Ο.Τ., τον αριθμό της πλευράς
αλλά και την ονομασία της οδού, έτσι ώστε να υπάρχει κοινό σημείο αναφοράς.
• Καταγραφή των υφιστάμενων ρυθμίσεων κυκλοφορίας, των στάσεων λεωφορείων, των σταθμών ταξί, και γενικώς όσων στοιχείων θα μπορούσαν να επηρεάσουν τη στάθμευση. Κατά την απογραφή συγκεντρώθηκαν όλα τα στοιχεία για το κάθε υπό εξέταση οδικό τμήμα, όπως, η ονομασία της οδού στην οποία ανήκει, η κατεύθυνση και οι συνθήκες κυκλοφορίας στο συγκεκριμένο τμήμα (μονόδρομος, αμφίδρομος, πεζόδρομος).
• Καταγραφή των υφιστάμενων ρυθμίσεων στάθμευσης:
- νόμιμη χωρίς περιορισμό
- νόμιμη εκ περιτροπής (με τον μήνα)
- ειδικές θέσεις (ΑμεΑ, Δημόσιες Υπηρεσίες, τράπεζες, ξενοδοχεία, κλπ)
- απαγόρευση στάθμευσης
Απογραφή της υφιστάμενης προσφοράς στάθμευσης στην οδό.
• Καταγραφή της υφιστάμενης ζήτησης σε θέσεις στάθμευσης, η οποία προσδιορίζεται από την κατάληψη των προσφερόμενων νόμιμων θέσεων και τον αριθμό των παράνομων σταθμεύσεων. Η καταγραφή των σταθμευμένων οχημάτων έγινε κατά τις ώρες αιχμής λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων, γραφείων, τραπεζών και των δημόσιων και δημοτικών υπηρεσιών.
• Καταγραφή των σταθμευμένων οχημάτων και κατά τις μεταμεσονύκτιες ώρες (02.00 – 05.00), έτσι ώστε να διερευνηθούν οι ανάγκες στάθμευσης των κατοίκων στις εξεταζόμενες περιοχές.

2.    ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ

Η πρόταση στάθμευσης στην εξεταζόμενη περιοχή του Δήμου  αφορά στη δημιουργία θέσεων αποκλειστικής στάθμευσης κατοίκων, ώστε να διασφαλίζεται η δυνατότητα στάθμευσης τους πλησίον των κατοικιών τους. 
Η επιλογή των πλευρών των οδικών τμημάτων στις οποίες προτείνεται η χωροθέτηση θέσεων αποκλειστικής στάθμευσης κατοίκων έγινε με βάση:
1. Τις χρήσεις γης
2. Τις σταθμεύσεις που καταγράφηκαν κατά τη μεταμεσονύκτια απογραφή
3. Τα συμπεράσματα που προέκυψαν από την ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας χαρακτηριστικών
4. Τις ημερήσιες σταθμεύσεις κατά την απογραφή 
Οι υπόλοιπες νόμιμες θέσεις στάθμευσης, στην παρούσα φάση, θα διατίθενται χωρίς περιορισμό (καταργείται η ρύθμιση με τον μήνα εκ περιτροπής απαγόρευση) με εξαίρεση τις 90 περίπου θέσεις στην οδό Μ. Αντύπα (από την οδό Απόλλωνος μέχρι την οδό Παπαϊωάννου) και την οδό Παπαϊωάννου (από Μ. Αντύπα έως Σαντορίνης) οι οποίες θα μετατραπούν σε θέση με πληρωμή ώστε να εξυπηρετούν κυρίως επισκέπτες και εργαζόμενους. Έχει ληφθεί μέριμνα ώστε, ακόμη και στις περιοχές με κυρίαρχη χρήση την κατοικία, να υπάρχουν θέσεις χωρίς περιορισμό οι οποίες θα εξυπηρετούν τη στάθμευση των επισκεπτών.
Οι προτεινόμενες θέσεις ανά περιοχή εμφανίζονται στο συνημμένο σχέδιο. 
Προτείνεται η χωροθέτηση συνολικά 1.090 περίπου θέσεων αποκλειστικής στάθμευσης κατοίκων οι οποίες είναι περίπου το 50.5% των νόμιμων θέσεων (2.164). 
Επισημαίνεται ότι οι κάτοικοι θα μπορούν να σταθμεύουν και στις θέσεις χωρίς περιορισμό οι οποίες μετά την αποχώρηση των επισκεπτών τις απογευματινές και βραδινές ώρες θα είναι σε μεγάλο βαθμό κενές.

ΣΥΝΗΜΜΕΝΑ: 1. ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΣΧ.3 ΕΔΩ

Οι ενδιαφερόμενοι παρακαλούνται να λαμβάνουν γνώση και  να υποβάλουν παρατηρήσεις - προτάσεις επί των ανωτέρω, στ0 Τμήμα Υποδομών ,Συγκοινωνιακών  & Κυκλοφοριακών Ρυθμίσεων της Δ/νσης Πολεοδομίας και Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (στο texniki@iraklio.gr) έως την 05/03/2025 και ώρα 15:00.

 

We are professional and reliable provider since we offer customers the most powerful and beautiful themes. Besides, we always catch the latest technology and adapt to follow world’s new trends to deliver the best themes to the market.

Contact info

We are the leaders in the building industries and factories. We're word wide. We never give up on the challenges.

Recent Posts